Tor!

Sobota, 6 kwietnia 2013 · dodano: 08.04.2013 | Komentarze 0

Na wyjazd do Pruszkowa namówił mnie Andrzej, który korzysta z niego w każdym możliwym czasie zimy. Specjalnie zwlekałem z odwiedzinami toru, bo w sumie bałem się, że jakakolwiek kontuzja może niepotrzebnie przekreślić plany przygotowania do sezonu. W sumie włożyłem spory wysiłek w cały ten misterny plan działań. Jednak za namową paru innych osób w końcu pojawiłem się na torze kiedy połowa innych ludzi o tej porze śpi, hehehe.

Dostosowanie się do jazdy na ostrym kole wymaga naprawdę wprawy. Opanowanie sprzętu nie jest trudne, ale trzeba dać organizmowi trochę czasu na zabawę i odkrycie nowych pokładów percepcji prędkości, środka ciężkości i opanowania jazdy po torze. Mi to zajęło w sumie jakieś 30minut, co chyba nie jest złym wynikiem jak na pierwszy raz.
Dalej to była juz tylko frajda. Z niebieskiej linii zarezerwowanej do spokojnej jazdy przeszedłem na czarną, która daje już możliwość większego pędu i wyprzedzania innych zawodników linii po prawej stronie.
Doświadczenia z jazdy są porównywalne do jazdy na szosie. Miałem poczucie, że ilość energii jaką wytwarzam bezpośrednio przekłada się na prędkość. Moim zdaniem tor idealnie nadaje się do ćwiczeń związanych z wysokim tempem jazdy, trenowania na zagięciu, jazdy w ekstremalnym wysiłku.

Pierwsza wizyta na torze w Pruszkowie © mtbxc

To było coś fajnego na koniec zimowego sezonu. Trochę zbyt późne odwiedziny, ale co tam. Warto było sobie pokręcić w miłym towarzystwie.